czwartek, 16 lutego 2012

Szkolnictwo w Korei

Podobno Koreańczycy mają tak dobry system nauczania, że mogą poszczycić się najmniejszym procentem analfabetyzmu na świecie. Eksperci mówią, że Korea zawdzięcza to świetnie wykształconej sile roboczej.

Przedszkole jak w Polsce, w Korei obowiązkowe nie jest. Uczęszczają do niego dzieci, których rodzice się na to zdecydują, a tak jest w znacznej części, ponieważ matki Koreanki porzucają życie kur domowych na rzecz kariery.
Moim skromnym zdaniem osoby, które nie chodziły do przedszkola w pewnym sensie trudniej nawiązują kontakty i pracują w grupach. Ja zauważyłam to na przykładzie mojego brata, ponieważ on (w przeciwieństwie do mnie) do takowego miejsca  nie uczęszczał i teraz, gdy ma coś z kimś zrobić cały czas się wykłóca i nie da nawet dojść do słowa.

Obecny system szkolnictwa oparty jest na schemacie 6-3-3-4, a wchodzą w niego:
  • Szkoła podstawowa (6 klas) rozpoczynają ją dzieci od 6 do 12 lat
  • Gimnazjum (3 klasy) młodzież ma od 12 do 15 lat
  • Liceum (3 klasy) od 15 do 18 roku życia, pod koniec liceum pisze się maturę, która jest przepustką na wymarzone studia
  • Studia (mają długość około 3-4 lata)

Koreański rok szkolny zaczyna się w marcu. Wakacje zimowe trwają około 3 miesięcy, a letnie 1,5. Maturzyści mogą korzystać ze specjalnego przywileju, ponieważ ich letni wypoczynek  trwa nieco ponad 2 miesiące.



Dzieci od maleńkiego mają pełno zajęć pozalekcyjnych. Chodzą do szkoły na 9, wracają o 15. Potem cała masa dodatkowych lekcji. Mimo to cały czas są nastolatkami, bawią się, piją, chodzą na dyskoteki itp.


I jak wam się to podoba? ^^

7 komentarzy:

  1. Podoba mi się Twój blog, lubię podróże oraz poznawanie nowych kultur. Mieszkałem 3 lata we Lwowie a teraz ponownie wróciłem do miasta miłości :) do Paryża, podoba mi się Twój blog, pozdrawiam. Raphael

    OdpowiedzUsuń
  2. Długie maja te wakacje zimowe O.o Chociaż ja osobiście nie miałabym nic przeciwko takim, no może wolałabym letnie. Godziny w szkole też mają przyzwoite. Bardzo podobny system do tego jaki mają w Japonii :) Mi się taki podoba! ^^

    Będę wpadać, bo też ciekawi mnie Daleki Wschód ;p
    Pozdro ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. fajna notka, od dwóch lat interesuję się anime i mangą, a od niedawna zaczęłam szukać informacji ogólnie o Azji i ich kulturze, więc bardzo dobrze mi się czyta notki tutaj
    pozdrawiam i zamierzam odwiedzać ;->

    OdpowiedzUsuń
  4. To bardzo fajny blog i przyjemnie się go czyta. Interesuję się Azją i mam zamiar dowiedzieć się jak najwięcej o tamtejszej kulturze, a ta strona mi to ułatwia. Pozdrawiam i życzę powodzenia :*

    OdpowiedzUsuń
  5. Późno po wpisie napisałam ale dopiero niedawno poznałam twojego bloga :D
    Heh.Chciałabym tam mieszkać...Kurcze, dobrzy są :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Więcej \(^.^)/ Jedyne słowo,które przychodzi mi do głowy po przeczytaniu wszystkich postów ;D

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie chodziłam do przedszkola, nie mam żadnych kłopotów z kontaktami z innymi, z moich obserwacji wynika coś odwrotnego.

    OdpowiedzUsuń

Proszę nie zostawiać komentarzy zawierających adresy blogów czy stron internetowych, ponieważ zostaną one natychmiast usunięte.